czwartek, 12 lutego 2015

Gerd Heuschmann – Wojna o ujeżdżenie

















Gerd Heuschmann jest kontrowersyjną postacią w świecie ujeżdżenia... Wydawało się, że komitet ujeżdżenia FEI planuje pozwać go za materiał filmowy dotyczący zawodów ujeżdżeniowych (i rozprężenia), zawarty na jego bezkompromisowym DVD pt. „Gdyby konie mogły krzyczeć”. Jednocześnie jednak coraz więcej miłośników ujeżdżenia przysłuchuje się przyjaznym koniom ideom popularyzowanym przez Gerda oraz innych jeźdźców i trenerów, powiązanych ze Stowarzyszeniem Xenophon. Dlatego moje pierwsze pytanie brzmiało:,

C.H.: Kto wygrywa – dobrzy czy źli?

G.H.: Klaus Balkenhol, który jest na zawodach w każdy weekend, powiedział mi, że sytuacja na rozprężalni uległa drobnej poprawie. Wszędzie toczą się ogromne dyskusje, więc temat istnieje w ludzkiej świadomości – to coś o czym trzeba myśleć. Nawet nasza Niemiecka Federacja Jeździecka zareagowała - jestem już umówiony z nowym głównym sekretarzem, chcą ze mną rozmawiać. Okay, jestem w stanie zrozumieć, że nie lubią mojego DVD. Zwłaszcza komentarzy na końcu – myślą, że w ogóle nie lubię zawodów, ale przecież dobre przykłady również zaczerpnąłem z konkursów. Niemniej wciąż są otwarci na dyskusję. Pytali mnie o seminaria, więc w następny weekend będę prowadził jedno z Christophem Hessem w ośrodku jego syna. Sądzę, że to bardzo pozytywny czas,  coś w końcu ruszyło.


Polecam cały wywiad: http://www.classicalway.com/#!wywiad-z-g-heuschmannem/cqbj

Gerd Heuschmann – Wojna o ujeżdżenie

             Wywiad z Gerdem Heuschmannem w 2009 r. przeprowadził Chris Hector z magazynu "The Horse".

             Tłumaczenie: Classical Way

C.H - Chris Hector
G.H - Gerd Heuschmann

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz